Benefity pracownicze a koszty firmowe - o czym pamiętać?
Pracodawcy już od dłuższego czasu mają świadomość, że nie tylko wysokie wynagrodzenie i przyjemna atmosfera w pracy są magnesem przyciągającym najlepszych ekspertów na rynku i gwarantem pozostania na stanowisku dotychczasowych pracowników. W tym celu prześcigają się oni w zapewnieniu różnego rodzaju benefitów. O czym powinni pamiętać pracodawcy? Odpowiadamy w naszym tekście!
Czy benefity można odliczyć od podatku?
Ustawa o podatku dochodowym od osób fizycznych wskazuje, że za przychody ze stosunku służbowego, stosunku pracy, pracy nakładczej oraz spółdzielczego stosunku pracy uważa się wszelkiego rodzaju wypłaty pieniężne oraz wartość pieniężną świadczeń w naturze bądź ich ekwiwalenty, bez względu na źródło finansowania tych wypłat i świadczeń, a w szczególności: wynagrodzenia zasadnicze, wynagrodzenia za godziny nadliczbowe, różnego rodzaju dodatki, nagrody, ekwiwalenty za niewykorzystany urlop i wszelkie inne kwoty niezależnie od tego, czy ich wysokość została z góry ustalona, a ponadto świadczenia pieniężne ponoszone za pracownika, jak również wartość innych nieodpłatnych świadczeń lub świadczeń częściowo odpłatnych.
Przepis nie precyzuje więc, że każde ze świadczeń podlegać będzie opodatkowaniu, dlatego wszystkie przypadki należy rozpatrywać z osobna. Pracodawca, jako płatnik, jest zobowiązany do pobrania stosownej zaliczki na podatek, jeśli uzna, że świadczenie to stanowi przychód podwładnego. Więcej na temat tego, co można odliczyć od podatku, prowadząc działalność gospodarczą, przeczytasz m.in. na: https://firmove.pl/aktualnosci/biznes/prowadzenie-firmy/co-mozna-odliczyc-od-podatku-w-dzialalnosci-gospodarczej.
Jakich benefitów oczekują pracownicy?
Aby wybrać najlepsze formy dodatkowych świadczeń dla pracowników, pracodawca powinien dokładnie zrozumieć, czego potrzebują jego pracownicy. Można to osiągnąć poprzez przeprowadzenie ankiety wśród zatrudnionych i analizę jej wyników. Jeśli firma już ma wdrożone benefity, warto zbadać, które z nich są najbardziej popularne wśród pracowników i dlaczego. Wielu pracowników wciąż uważa, że świadczenia pozapłacowe nadal nie są dopasowane do ich potrzeb.
Nad jakimi rozwiązaniami obok prywatnej opieki medycznej i karty sportowej warto się zastanowić?
-
Karta lunchowa - pozwala pracownikom nie tylko zaoszczędzić sporo pieniędzy na posiłkach, ale także zredukować czas spędzany na ich przygotowaniu;
-
Karta paliwowa - ona również pozwala na bardzo duże oszczędności, szczególnie będzie przydatna pracownikom, którzy na co dzień dojeżdżają samochodem do pracy;
-
Dodatkowe dni wolne od pracy - to kolejny z benefitów, w którym pracodawca wychodzi naprzeciw oczekiwaniom pracownika, pozwalając na pełniejszy balans pomiędzy życiem zawodowym i prywatnym;
-
Szkolenia i kursy językowe - te pozwalają pracownikom rozwijać swoje umiejętności zawodowe i osobiste, co może prowadzić do awansu zawodowego lub zwiększenia atrakcyjności na rynku pracy.
Prezenty dla klientów jako benefit pracowniczy?
Faktem jest, że prezenty dla klientów potrafią przekonać ich do dokonania transakcji. Te zaś przełożyć mogą się na wyższe wynagrodzenie albo premie dla pracowników. Trudno jednak prezenty dla klientów traktować jako pracowniczy benefit, bowiem nie każda firma stosować będzie w swoim rozliczeniu system inny niż opierający się wyłącznie na podstawowej kwocie. Jeśli jednak interesuje Cię takie rozwiązanie, możesz dowiedzieć się więcej na ten temat na stronie: https://firmove.pl/aktualnosci/finanse/podatki/prezenty-dla-klientow-a-koszty-podatkowe.
źródło: materiał prasowy nadesłany / sponsorowany