Dofinansowanie na usuwanie azbestu
Zarząd Powiatu Tureckiego podjął uchwałę zatwierdzającą regulamin finansowania przedsięwzięcia pn. „Plan usuwania azbestu i wyrobów zawierających azbest z Powiatu Tureckiego”. Wnioski można składać od 3 czerwca br. w urzędach gmin na terenie powiatu.
Program usuwania azbestu ma na celu doprowadzenie do stopniowej eliminacji wyrobów zawierających azbest z naszego otoczenia oraz ich bezpieczne i prawidłowe unieszkodliwienie. Podobnie jak w latach ubiegłych powiat zamierza udzielić pomocy osobom decydującym się na usunięcie elementów zawierających azbest z budynków.
Osoby zainteresowane uzyskaniem pomocy muszą spełniać następujące warunki:
- posiadać tytuł prawny do obiektu zlokalizowanego na terenie naszego powiatu,
- w zależności od charakteru planowanych prac przedłożyć zgłoszenie lub uzyskać pozwolenie na budowę od Starosty Tureckiego, jako organu administracji architektoniczno-budowlanej,
- przedłożyć wypełniony wniosek do miejscowego Urzędu Gminy.
Wnioski można składać w terminie od 3 czerwca 2013 r. do 15 września 2013 roku. W ramach programu finansujemy 100% kosztów demontażu i odbioru eternitu lub 100% samego odbioru zdjętego już eternitu.
Środki na finansowanie zadania w formie dotacji, pochodzą z Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie, Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Poznaniu, budżetów gmin powiatu tureckiego: Brudzew, Dobra, Kawęczyn, Malanów, Przykona, Turek, Tuliszków, miasta Turek oraz środki własne z budżetu powiatu.
materiał prasowy Starostwa Powiatowego w Turku
Marcin Derucki dla Turek.net.pl
Redakcja Turek.net.plFB
email: redakcja@turek.net.pl
telefon: 787 77 74 72