Wzięła kredyt i przekazała kasę oszustom. Mieszkanka powiatu tureckiego straciła 70 tysięcy złotych!
Nierozważna mieszkanka powiatu tureckiego myśląc, że kontaktuje się z przedstawicielem banku, naiwnie przekazała oszustom 70 tysięcy złotych, pochodzących z dopiero co zaciągniętego kredytu. Policjanci apelują o ostrożność. Żeby nie stracić życiowych oszczędności, warto dwa razy zastanowić się i dokładnie wszystko sprawdzić!
W ubiegły piątek mieszkanka naszego powiatu otrzymała telefon od rzekomego pracownika banku z informacją, że ktoś właśnie zaciąga kredyt z jej rachunku bankowego. Mężczyzna zapewnił, że jedyną metodą wstrzymania kredytu będzie odstąpienie od niego. Pomimo podejrzeń próby oszustwa kobieta za namową innego mężczyzny podającego się za kierownika banku dokonała zalogowania do bankowości internetowej a następnie wykonując szczegółowe instrukcje rozmówcy zaciągnęła kredyt w wysokości 70 tysięcy złotych. Później pobraną kwotę kredytu za pomocą kodów BLIK, otrzymywanych podczas bieżącej rozmowy z oszustem, wpłaciła w bankomacie myśląc, że jest to spłata kredytu. W ten sposób kobieta nieświadomie wpłaciła świeżo zaciągniętą kwotę kredytu na konto oszusta.
Sposobów, metod i form działania przestępców jest bardzo wiele. Wykorzystują oni zaufanie szczególnie osób starszych i wprowadzają je w błąd. Cel mają tylko jeden - wyłudzić od seniorów jak najwięcej pieniędzy, często oszczędności całego życia. Niestety coraz częściej zdarza się, że ofiarami padają młodsze osoby, które za pomocą socjotechnik stosowanych przez oszustów dają się zmanipulować sprawcom.
W tym przypadku oszuści wykorzystali metodę tzw. spoofingu. Spoofing telefoniczny to nic innego, jak oszustwo polegające na podszywaniu się sprawcy pod inne numery, by móc udawać jakąś instytucję. Dlatego też każdą telefoniczną prośbę o przesłanie pieniędzy lub podanie danych do konta bankowego powinno się traktować jako próbę oszustwa. Najlepiej w takiej sytuacji rozłączyć się i samemu zadzwonić na infolinię banku lub pojechać do placówki bankowej, gdzie należy przekazać informację o otrzymanym połączeniu. Nie należy również podawać żadnych danych osobowych oraz kodów autoryzacyjnych, w przypadku kiedy to ktoś do Ciebie dzwoni i to niezależnie z jakiego numeru, ani niezależnie za kogo się podaje.