Aplikacja pomoże segregować odpady. Urząd Miasta zachęca do użytkowania.

Od 1 września 2021 roku mieszkańcy Turku otrzymali nowe urządzenie informacyjne dotyczące gospodarki odpadami na terenie miasta. "EcoHarmonogram" to bezpłatna aplikacja mobilna do ktorej użytkowania zachęca UM Turek.
Aplikacja EcoHarmonogram, bo o niej mowa, to usługa internetowa, która będzie wspomagać mieszkańców, wyszukując harmonogram odbioru odpadów za pomocą adresu (bez rejestracji i logowania), przypominać o nadchodzących terminach ich wywozów oraz dostarczać wszystkich niezbędnych informacji potrzebnych do prawidłowego sortowania odpadów.
W aplikacji znajdują się również informacje o punkcie selektywnej zbiórki odpadów (PSZOK) i innych miejscach, gdzie można przekazać odpady. Za pomocą aplikacji będzie również możliwe sprawdzenie jakości powietrza w Turku. Aplikacja stanowi także przewodnik po eko-edukacji. EcoHarmonogram umożliwia przesyłanie zgłoszeń np. dzikich wysypisk, nieodebranych odpadów, niewłaściwej segregacji.
Aplikacja EcoHarmonogram jest dostępna do ściągnięcia w sklepach AppStore (dla systemu IOS), Google Play (dla systemu Android). Wystarczy wejść na swoim Smartfonie do sklepu z aplikacjami, wyszukać aplikację „EcoHarmonogram” i kliknąć zainstaluj. Następnie należy wybrać miasto, w którym się mieszka oraz wpisać ulicę.
Jak informuje UM Turek w trosce o mieszkańców nieużywających smartfonów wszelkie informacje zawarte w aplikacji mobilnej będą również dostępne na oficjalnym serwisie informacyjnym Miasta Turek oraz na stronie internetowej www.orlistaw.pl
źródło: UM Turek
